Ventilator za avto ima funkcijo usmerjanja zraka navadno skozi hladilnik. Na takšen način naprava skrbi za ohlajanje hladilne tekočine ali plina v sistemu klimatske naprave. V avtu še najbolj občutimo, na kakšen način deluje ventilator kabine. Ta vpihuje hladen ali topel zrak v potniško kabino, in sicer glede na želeno nastavljeno temperaturo in glede na sam letni čas.
Na trgu so na voljo različni avtomobilski ventilatorji. Različni so za ročne ali avtomatske klima naprave. Razlikujejo se tudi v tem, ali vključujejo ohišje ali ne. Ključno nalogo pri ohlajanju motorja pa ima ventilator hladilnika. Klima naprave imajo tudi svoje ventilatorje.
Kazalo strani:
Prvi znaki za okvaro avtomobilskega ventilatorja
Tudi ventilator za avto se lahko nepričakovano okvari. Sama okvara se lahko pokaže na različne možne načine. Navadno se kaže v zvišanju jakosti glasnosti pri delovanju, prav tako v posebnem zvoku ali ob vžigu klime. Seveda se okvara kaže tudi v počasnejšem hlajenju oziroma pri počasnejšem segrevanju zraka v kabini.
V primeru okvare avtomobilskega ventilatorja klima lahko deluje samo na določenih stopnjah jakosti hlajenja in ne na vseh. Če torej občutite, da klima v avtu slabše deluje in vse skupaj postaja že zelo moteče, morate za popravilo poskrbeti čim prej. Morda najprej avto preverite kar sami in poizkusite zamenjati poškodovani avto del. Če tega ne boste zmogli sami, morate vozilo obvezno peljati k mehaniku.
Različni načini hlajenja v avtomobilih
Različna vozila imajo različne načine hlajenja. Za starejše modele avtov je na primer značilno, da nimajo vgrajene klime, za novejše pa, da imajo avtomatsko ali pa ročno nastavljivo klimatsko napravo. Ventilatorji za avto pa usmerjajo zrak skozi hladilnik.
Ventilator za avto torej ohlaja hladilno tekočino ali plin v klimatskem sistemu.
Osnovna naloga hladilnega sistema v avtu
Primarna naloga avtomobilskega hladilnega sistema je torej odstranjevanje odvečne toplote, ki sicer nastaja v izgorevalnem procesu goriva in zraka v izgorevalni komori avtomobilskega motorja.
Pri tem hladilna tekočina lahko doseže tudi do 200 stopinj Celzija. Seveda mora to toploto tudi nekje oddati. V nasprotnem primeru bi se lahko zelo hitro pokvarili sestavni deli motorja v avtu.
Ključno vlogo za omenjeno ima seveda dobro zasnovan hladilni sistem avta, ki s pomočjo vodne črpalke cirkulira skozi motor hladilno tekočino.